دانلود پاورپوینت بررسی موزه ملی دریایی دانمارک از بیارکه اینگلس

تاریخ ایجاد 26/03/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 31 اسلاید   قیمت: 5800 تومان   حجم فایل: 1948 kb  تعدادمشاهده  2


     
 
موزه دریایی دانمارک نیازمند یافتن یک فضای تاریخی منحصر بفرد و بافت وسیع بود؛ میان یکی از معروفترین و مهم ترین ساختمان های دانمارک و یک مرکز فرهنگی جدید و نامجو.. اینجا همان بافتی است که بنای موزه با درک خصوصیات منطقه و خصوصا قلعه کرون برگ (معروف به قلعه هملت) مکان خود را تثبیت می کند.
 
طراح پروژه، اینگلس، در بازدید از منطقه متوجه یک لنگرگاه قدیمی میشود که برای سالیان متمادی بلااستفاده باقی مانده است. وی تصمیم میگیرد از این سطح فرورفته برای طراحی موزه استفاده کند. به شکل یک موزه زیرزمینی در یک لنگرگاه بی آب.در حالی که دیوارهای این لنگرگاه 60 ساله دست نخورده مانده بود،‌ گالری های موزه زیر زمین طراحی شدند و یک حلقه ممتد را گرداگرد لنگرگاه بی آب تشکیل دادند.
 
به این صورت خود این لنگرگاه مرکز نمایشگاه شد. یک فضای باز که در آن بازدید کنندگان مقیاس واقعی ساختمان کشتی را تجربه می کنند. سه پل دو طبقه روی لنگرگاه خشک کشیده می شود که هم کاربرد دسترسی شهری دارد و هم راه های کوتاهتری را به قسمت های مختلف موزه برای آسایش بازدید کنندگان ایجاد می کند. در حالی که از لنگرگاه به عنوان محوطه گردشگری استفاده می شود، ورود آب به آن توسط یک پل بسته می شود. تالار کنفرانس موزه به عنوان یک پل ارتباطی بین «باغ فرهنگ» مجاور و " قلعه کرون برگ " به خدمت گرفته شده است.
 
بازدید کنندگان مجموعه از طریق یک پل زیگزاگ شیب دار به سمت ورودی اصلی هدایت می شوند در واقع این پلی است که قدیم و جدید را با هم ادغام می کند چنانکه بازدیدکنندگان به فضای موزه نزدیک می شوند چشم اندازی به فضای پرشکوه اطراف بر رو و زیرزمین دارند. تاریخچه طولانی و پرافتخار نیروی دریایی دانمارک در حرکت پیوسته در حصار لنگرگاه،‌7 متر پایین تر از سطح زمین و همچنین در محیط اطراف آن تجلی می یابد. همه طبقه های موزه شامل اتصال فضاهای نمایشگاهی با تالار کنفرانس،‌ کلاس، بخش اداری، کافه و زمین لنگرگاه در درون موزه شیب آرامی دارد که باعث به وجود آوردن فضاهای مهیج و مجسمه ای شکل می شود.
 
اینگلس درباره طرح موزه دریایی چنین می گوید: "با ادغام لنگرگاه قدیمی و برنامه موزه هم از یک بنا و ساختار تاریخی نگهداری کرده ایم و هم آن را به یک حیاط که نور روز و هوای تازه را به قلب موزه زیر زمینی می رساند تبدیل کرده ایم. تراشیدن بخش هایی از لنگرگاه مشکل بزرگی را به خوبی حل کرد: به دلیل احترامی که برای قلعه هملت قائل بودیم، می بایستی کاملاً نامرئی و زیرزمین باقی می ماندیم اما، برای جذب بازدید کنندگان به یک معرفی عمومی قوی احتیاج داشتیم.
 
نگهداشتن لنگرگاه به عنوان یک فضای شهری فرو رفته و عمیق یک نمای داخلی رو به فضای تو خالی را در اختیار موزه می گذارد در حالی که به ساکنین منطقه هلسینگر یک فضای عمومی جدید را ارائه می دهد که 7 متر زیر سطح دریا قرار گرفته است.


کلمات کلیدی مرتبط:
, ,موزه دریایی دانمارک نیازمند یافتن یک فضای تاریخی منحصر بفرد و بافت وسیع بود؛ میان یکی از معروفترین و مهم ترین ساختمان های دانمارک و یک مرکز فرهنگی جدید و نامجو.. اینجا همان بافتی است که بنای موزه با درک خصوصیات منطقه و خصوصا قلعه کرون برگ (معروف به قلعه هملت) مکان خود را تثبیت می کند. , ,طراح ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بررسی، باغ موزه های تاریخی تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی بوعلی سینای همدان.pptx
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی فجر سنندج.pptx
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سالنهای موسیقی ، اودیتوریوم ، پارکودلا در رم اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پیتر آیزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی مرکز هنرو صنایع دستی جواهار کالا کِندرا اثر چارلز کوریا
پاورپوینت بررسی مرکز بین المللی فرهنگی اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کیاسما در هلسینکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی موزه احمدآباد، هندوستان اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر کلیولند اثر فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی تالار شهر سینت‌سالو، اثر آلوار آلتو
پاورپوینت بررسی طرح موزه نئوس اثر دیوید چیپرفیلد