فهرست مطالب
طرح اصلی
معرفی شهر نارا
مسابقه معماری
برنده مسابقه
برنامه طراحی شده
پلان طرح
وجه تمایز بنا
طراحی یکپارچه
پوسته خارجی و سازه
دیوارهای خارجی و جداکننده
فضای داخلی
سطل واژگون شده
پلان
معمار : آراتا ایسوزاکی
شهرت بین المللی ایسوزاکی از سال ١٩٦٨ در چهاردهمین همایش سه سالانه میلان
و در نمایشگاه هزار توی رعد آغاز می گردد . در اینجا ایسوزاکی در
نمایشگاهی ، تصاویر و نقد مطالب فاجعه هیروشیما را به معرض نمایش درآورده و
از لحاظ پرداخت ، بیان و نظریه پردازی ، خود را دوشادوش مدرنیست های اروپا
قرار می دهد . او با عنایت به کلیه وقایع و سنت های ژاپنی کلیه تمثیل های
محیطی تاریخی خویش را در زبانی نو همراه با پیشرفت های نظری علمی جهان در
بستزی ویژه مطرح نموده و تاثیرگذاری اولیه کنزو تانگه و لویی کان و نفوذ
فکری هنری نوعی تاریخ گرایی کلاسیک افرادی مانند جولیو رمانو ، آندره آ
پالادیو ، اتین لویی بولی و بلاخص کلود نیکولا لدو در سال های ١٩٧٠ در
نظریات او آشکار می گردد
در دهه ١٩٦٠ اولین دوره فعالیت حرفه ای ایسوزاکی با کار هنرمندانه فرم از
طریق بیانی قوی و خالص که قبلا در کارهای تانگه مطرح شده بود ، مشاهده می
شود که در واقع توجه ویژه ای است به مفهوم کاربرد خالص مصالح در قالب شکلی
ساخص که این در ضمن ، حدفاصل کار وی با تانگه ، به دلیل عنایت خاص او به
مفاهیم شکل دهنده اثر مفهومی است.
دوره دوم فعالیت حرفه ای ایسوزاکی در دهه ١٩٧٠ تحت تاثیر الکوهای اروپایی و
آمریکایی در تدوین شناخت هنر معماری خالص انتزاعی هندسی نوین است که
همجواری و ترکیب احجام افلاطونی خالص را در بر دارد و شاید شاخه ای از
دوران هندسی مدرنیستی منظری پسامدرن بوده که در تاریخ گرایی ، کلاسیسیم ،
محتوی ، قالب هندسی ، تمثیل های بومی و جهانی ، عامل تشکیل دهنده آثار جدید
وی در این دوران می گردد.
-یک بیضی گون عظیم با محوری از شمال تا جنوب، طرح یادبود سده شهر نارا را شکل داده است.
-“سطل واژگون شده”ای که لقب آراتا ایسوزاکی به این بنا می باشد، گواه حد
اعلای تعادل و ترکیب میان سادگی فرم معماری و پیچیدگی جزئیات و اجزاء آن
است.