مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند

تاریخ ایجاد 19/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 58 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 583 kb  تعدادمشاهده  1


مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
 
مدرسه هوشمند
 
مقدمه:
 
امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنکه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌باشد.
 
امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.
 
بکارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.
 
ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزکردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقیت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.
 
 3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟
 
در سال 1984، دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :
 
الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.


کلمات کلیدی مرتبط:
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند , ,توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) , ,همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله , ,توضیحات نظری کامل در مورد متغیر , ,پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه , ,رفرنس نویسی و پاورقی ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی روش تدریس ایفای نقش
مبانی نظری و پیشینه حمل و نقل شهری پایدار
مبانی نظری وپیشینه تحقیق آمیخته های بازاریابی سبز
مبانی نظری و پیشینه مفهوم شناسی مهارت های مدیریتی
آشنایی با گیاه داروئی آویشن
مبانی و پیشینه نظری هیپنوتراپی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس
مبانی نظری و پیشینه پنج عامل بزرگ شخصیت
نگرش‌های ناکارآمد - مبانی نظری و پیشینه پژوهش
بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری
مبانی نظری و پیشینه عزت نفس
مبانی نظری و پیشینه نمایش خلاق
جزوه مهارتهای زندگی
مهارت‌های مهار استرس
مبانی نظری و پیشینه ورشکستگی
مبانی نظری بهزیستی روان‌شناختی
پیشینه ومبانی نظری تحقیق اثربخشی سازمانی
حقوق کودک در قرآن و سنت
بررسی مشکلات مدارس در پرورش خلاقیت دانش آموزان
ارتباط میان رضایت زناشویی وهوش همسران