پاورپوینت بررسی آسفالت

تاریخ ایجاد 22/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  3


آسفالت‌های حفاظتی برای غیرقابل نفوذ کردن بستر راه، افزایش مقاومت سایشی و لغزشی آن و نیز بهسازی موقت رویه‌های موجود آسفالتی و بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رویه سازی به علت سرعت و سهولت اجرا و نیاز محدود به ماشین آلات و تجهیزات آسفالتی، در مقایسه با آسفالت گرم، بسیار مقرون به صرفه است. 
 
فهرست مطالب
 
    تاریخچه
    آسفالت
    تعریف آسفالت
    عوامل موثر در انتخاب نوع آسفالت
    مواد اولیه مورد نیاز در تهیه آسفالت
    فرآیند تولید ماسه شکسته و نخودی و بادومی
    قیر
    انواع قیر
    انواع آسفالت
    آسفالت رویه (توپکا)
    آسفالت آستر (بیندر)
    اساس قیری
    ماسه آسفالت
    بتن آسفالتی
    ویژگی‌های بتن آسفالتی
    آسفالت سرد
    آسفالت سرد کارخانه‌ای
    آسفالت سرد مخلوط در محل
    کاربردهای آسفالت سرد
    آسفالت های حفاظتی
    انواع آسفالت های حفاظتی
    آسفالت حفاظتی یک لایه ای و چند لایه ای
    کاربرد آسفالت حفاطتی
    آسفالت متخلخل
    میزان قیر مصرفی در انواع آسفالت
    روسازی بتنی
    انواع روسازی بتن
    مراحل ساخت روسازی بتن غلطکی
    انجام تراکم
    فرآیند تولید آسفالت
    زیر اساس ( زیر سازی )
    توضیح کلی زیر سازی
    انواع زیر سازی
    ویژگی زیر اساس شنی یا سنگی
    ویژگی زیر اساس ماکادمی (مخلوط)
    کاربرد زیر اساس ها
    عملیات کوبیدن
    مرحله آبپاشی و کوبیدن زیر اساس
    مرحله نهایی پخش آسفالت
    مرحله پاشیدن قیر
    ترک های آسفالت
    ترک‌های عرضی
    ترک های طولی
    ترک‌های پوست سوسماری
    ترک‌های بلوکی یا موزاییکی
    ترک‌های لغزشی
    ترک های لبه
    شن‌زدگی (هوازدگی)
    کارخانه ی آسفالت
    کارخانه 98بچ
    کارخانه پیوسته
    کارخانه بشکه دار
    ماشین آلات آسفالت
    سنگ‌شکن
    ماشین قیرپاش
    گریدر
    فینیشر
    تراکم آسفالت
    آسفالتکاتر
    پخش آسفالت
 
 
-آسفالت ماده‌ای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامد می‌باشد. آسفالت ماده‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود.
 
-بر طبق تعریف جامعه اروپا و ایران مخلوط سنگدانه های معدنی با مواد قیری آسفالت نامیده می شود. آسفالت به‌صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می‌شود که عمدتاً از هیدروکربن‌ها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دی‌سولفید به‌طور کامل حل می‌شود.
 
-مواد اولیه مورد نیاز در تهیه آسفالت :
 
     پودر سنگ : برای چسبندگی بیشترآسفالت استفاده می شود .
     ماسه شکسته :  دارای وزن مخصوص 2/65 می باشد  و  یکی از عنصر های  اصلی آسفالت است.
     نخودی و بادومی : دارای وزن مخصوص 2/67 می باشد و عنصر اصلی آسفالت می باشد.
     قیر :  برای چسبندگی و مخلوط شدن آسفالت  استفاده می شود.
     گازوییل : برای داغ  کردن قیر استفاده می شود .
 
-قیر :ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایق کاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه تولید می‌شود.
 
-آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند.
 
– بتن آسفالتی، پوسته متراکم و سیاه‌رنگی است که قسمت عمده و استخوان‌بندی آن را مصالح سنگی دارای دانه‌بندی پیوسته  تشکیل می‌دهد. این ذرات توسط قیر خالص با درجه نفوذ بین 60 الی 100 به هم چسبیده‌اند.
 
-آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط و یا امولسیون قیر گفته می‌شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط شوند. آسفالت سرد از اختلاط سنگدانه‌ها با قیرهای محلول یا قیرآبه‌ها در دمای محیط تهیه و در همین دما پخش و متراکم می‌شود. زمان اختلاط با قیرابه می‌تواند مرطوب باشد ولی با قیرهای محلول، در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت باید خشک شده باشد. آسفالت سرد را می‌توان در مسافت‌های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرار داد.
 
-ترک‌های عرضی اسفالت نوعی ترک انقباضی است که غالباً در مناطق با تغییرات دمای زیاد رخ می‌دهند. وقوع این خرابی عمدتاً به دلیل افت درجه حرارت است بدین صورت که با کاهش دما تنش کششی در مصالح روسازی ایجاد شده و افزایش این تنش شکست روسازی را در پی خواهد داشت.
 
– در نوع کارخانه بچ دانه‌های سنگی داغ که به دقت توزین شده‌اند به نسبت معین در داخل اتاقک اختلاط وارد می‌شوند، مقدار لازم مواد قیری به آن‌ها اضافه شده و کاملا مخلوط می‌شوند.
 
-مخلوط آماده در داخل کامیون یا سیلو‌های مخصوص ذخیره آسفالت داغ تخلیه می‌شوند.
 
-پخش آسفالت باید با دستگاه فینیشر انجام شود. فینیشر باید بتواند مخلوط آسفالتی را که کامیون در آن ریخته را به صورت یکنواخت در عرض، ضخامت و شیب مورد نظر پخش نماید.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی آسفالت ,آسفالت ,تعریف آسفالت ,عوامل موثر در ,انتخاب نوع آسفالت ,مواد اولیه مورد نیاز ,در تهیه آسفالت ,فرآیند تولید ماسه شکسته ,و نخودی و بادومی ,قیر ,انواع قیر ,انواع آسفالت ,آسفالت رویه (توپکا) ,آسفالت آستر (بیندر) ,اساس قیری ,ماسه آسفالت ,بتن آسفالتی ,ویژگی‌های بتن آسفالتی ,آسفا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت قیر و کاربرد آن در راهسازی
پاورپوینت بررسی قیر پلیمری
پاورپوینت بررسی طرح اختلاط آسفالت
پاورپوینت بررسی پوشش‌های ضد حریق بر روی سازه‌ها
پاورپوینت بررسی بتن آسفالتی گرم
پاورپوینت راهسازی
پاورپوینت آسفالت رنگی
پاورپوینت طرح اختلاط آسفالت
پاورپوینت آسفالت بازیافتی
دانلود بررسی ،تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان،پاورپوینت
دانلود بررسی ،روسازی، پاورپوینت
دانلود بررسی ،نانو آسفالت ، پاورپوینت
دانلود بررسی ،روش‌های تولید، اجرا و نگهداری، مخلوط آسفالت سرد، پاورپوینت
دانلود بررسی ،آسفالت های پلیمری ، پاورپوینت
دانلود بررسی ،ملات واندود و اندودکاری،پاورپوینت
دانلود تحقیق آسفالت,پاورپوینت
دانلود تجزیه تحلیل آسفالت,پاورپوینت
دانلود تجزیه تحلیل آسفالت,پاورپوینت
دانلود تجزیه تحلیل انواع ترک آسفالت و روشهای ترمیم آنها,پاورپوینت
دانلود پاورپوینت ، خرابی آسفالت، علل و نحوه مرمت آن