پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند،

تاریخ ایجاد 06/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند، 
 
بخشی از مطلب
طراح: گروه معماری اگم (HGM Architects)
این پروژه در واقع با اهداف و نگاه جدید به سالمندان طراحی و ساخته شده است. به عنوان اولین خانه های اقامت سالمندی در هلند می باشد که یک قدم جلوتر و پیشرفته تر از سایر اقامتگاه های سالمندان می باشد و می توان گفت که بر اساس اخرین نتایج به دست امده در طراحی برای سالمندان احداث شده است و نکات قابل توجهی در آن دیده می شود. ساختمان با نمای اجری در یک سایت ویژه و خاص در داخل شهر رتردام و در محله دافیه واقع شده است. در سایت فوق قبل از احداث این ساختمان، بیمارستان قدیمی Bergweg به صورت بیمارستان خوابگاهی برای بیماران مقیم (بستری برای طولانی مدت) قرار گرفته بود. بنای ساختمان جدید به شکل شیب دار از نقطه شروع با 12 طبقه شروع شده و در طول 153 متر و در آنتها به ساختمان 4 طبقه تبدیل می شود و با ساختمان قدیمی موجود ترکیب می شود.
مجموعه فوق دارای 45 اپارتمان مسکونی می باشد که فضاهای جانبی آن، بخش های اقامتی موقت، بخش مراقبتی و پرستاری سالمندان می باشد.
یک مرکز مراقبت های بهداشتی و درمانی الحاقی، برای ساکنان این مجموعه در نظر گرفته شده است که البته این مرکز در سطح محله و به ساکنین محله نیز خدمات ارایه می دهد.
تفکر طراح و بنیانگذار این مجموعه در واقع به صورتی بوده است که ساکنین آن (سالمندان) با توجه به وجود فضاهای اقامتی و مراقبتی موجود با استقلال مناسب و بالایی زندگی کنند. در واقع به استقلال افراد اهمیت زیادی داده شده است. افراد ساکن در مجموعه، در واقع بدون این که در یک محیط بیمارستانی یا آسایشگاه درمانی بستری می باشند از یک مراقبت تمام وقت در صورت نیاز بهره مند می شوند.
نکته مهم دیگری که در این مجموعه به چشم می خورد، جدا نکردن فضای زندگی سالمندان از سایر مردم است. این مجموعه درون یک محله شهری واقع شده که به عنوان بخشی از جامعه در کنار سایرین زندگی می کنند و از امکانات محله ای به شکل مشترک با سایرین برای رفع احتیاجات استفاده می کنند.
هسته اصلی مجموعه در واقع به شکل یک سرسرا (atrium) با یک رستوران، یک فضای استراحت و یک میدان برای خرید طراحی شده است. این فضا در طبقه اول مجموعه واقع شده و از طریق 2 پلکان برقی خیابان و پیاده رو دسترسی دارد.
همچنین در این فضا یک بخش درمانی با اتاق های مراقبتی 20 روزه و همچنین بخش فیزیوتراپی، گفتار درمانی و یک دندان پزشک و یک دکتر قرار دارند، که به شکل مشترک و البته با اولویت برای سالمندان به افراد مجموعه و ساکنین خدمات ارایه می دهد.
فضای باز و نیمه بازی که در مرکز مجموعه واقع شده، در حقیقت به شکل یک گره محله ای عمل می کند و فضایی را برای گردهمایی افراد مجموعه ایجاد می کند، خدماتی که استفاده برای افراد ساکن و منطقه در آن مشترک است و در واقع یک امکان برای تداخل این دو گروه جامعه ایجاد می کند.
نکته قابل توجه دیگر وجود این فضای نیمه باز است، به جهت توانایی ها و محدودیت های سالمندان می توان گفت وجود یک فضای عمومی اما کنترل شده فضای امنی را برای ارتباط با سایرین و همچنین تحرک در بین مردم جامعه به وجود می اورد.
همه 145 اپارتمان 2و3 خوابه طراحی شده در مجموعه، طوری طراحی شده آند که هم برای مراقبت و پرستاری از افراد ناتوان و کم توان امکان زندگی وجود دارد و هم برای ساکنین عادی. بنابراین زوج هایی که یکی از آنان بیمار و یا بستری می شود، این امکان را دارند که در کنار هم زندگی کنند و همچنین از امکانات مراقبتی و بهداشتی استفاده کنند. واحدهای اقامتی از طریق فضاهای ارتباطی پیاده که رو به سوی سرسرای مرکزی دارد قابل دسترسی هستند.
وجود یک رستوران و هال در نبش ورودی امکان برخورد و گردهمایی افراد را ایجاد می کند. واحد اپارتمان های فوق به شکلی طراحی شده آند که ساکنان آن در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی دوره ای نیازی به ترک محل زندگی خود ندارند.
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ ,شهر رتردام هلند، ,: گروه معماری اگم ,(HGM Architects) ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی گنبد رایشتاگ ،The Riechstag
پاورپوینت بررسی جنبش فکری لویی کان - مکتب پست مدرنیسم
پاورپوینت بررسی انستیتوی علم و تکنولوژی دانشگاه مصدر اثر نورمن فاستر
دانلود پاورپوینت بررسی خانه آبشار و مدرسه هنر سنگاپور