پاورپوینت بررسی ویژگیها و اصول طراحی باغ ایرانی

تاریخ ایجاد 10/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی ویژگیها و اصول طراحی باغ ایرانی
 
فهرست مطالب
مقدمه
ویژگیها و اصول باغ ایرانی 
عناصر اصلی چهارگانه
توده و فضا
فرمها 
رنگها
دیدها و منظرها
اجزاء باغ ایرانی     
عناصر تزئینی و روشنایی
عناصر گیاهی
نمونه باغهای ایرانی
منابع
 
 
کلیت باغ ایرانی، پس از عبور از محورهای اصلی باغ و رسیدن به فضای کوشک (که محل تلاقی محورهای اصلی باغ است ) درک و دریافت می‌شود. ناظر در حین عبور از محور اصلی  و در سایه گسترده درختان دو طرف محور ، از لابلای آنها، اطراف را نظاره می‌کند، گلها و شکوفه ها را  می‌بیند، بازی سایه های تاریک با برگهای روشن درختان در زیر آفتاب درخشان را می‌نگرد. در روبروی ناظر،کوشک جلوه‌گری می‌کند و در پرده بعدی چشم و از فراز درختان بلند، تپه ،کوه و آسمان نمایان می‌شود. در پایین و بر رو ی سطح باغ، صدای آب به گوش می‌رسد و خنکای هوای تلطیف شده احساس می‌شود. در امتداد مسیر، آب به استخر می‌رسد که در آن انعکاس آسمان و ساختمان کوشک دیده می‌شود. (تصویر3ـ1) 
در داخل باغ، دید مسلط به آن فقط از نقاط خاص مانند بالای کوشک و یا سر در، امکان پذیر است. بنابراین کوشک یکی از نقاط کلیدی دید و منظر در سایت است. در نگارگری ایرانی نیز دورنمای کلی باغ دیده نمی‌شود. 
در باغ ایرانی محورهای دید بسته نمی‌شود و دیدهای نفوذی در آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. باغها معمولاً در پای تپه‌ای پردرخت یا صخره‌های زیبا و خوش منظر ایجاد می‌شوند تا جلوه و نمای بیشتری داشته باشند، چنانکه در نگارگریها نیز می‌توان این توجه را دید. صخره های زیبایی که سروهای کوهی بر روی آن روئیده است . (تصویر 4ـ1  و 5ـ1‌) در طراحی و  ایجاد باغ موزه، می‌توان محورهای اصلی آنرا ، مانند باغ ایرانی پر سایه تصور نمود فضایی ایجاد کرد که از لابلای در ختان آن، مناظر گسترده و پر نور و زیبایی از آب و گیاه و معماری قابل مشاهده باشد. همچنین در نقاط کلیدی مشرف بر سایت و اطراف آن می توان کوشکها و ایوانهایی ساخت تا دیدهای تعریف شده و مشخصی را به مجموعه باغ موزه ایجاد نمایند.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
ویژگیها و اصول طراحی باغ ایرانی ,ویژگیها و اصول باغ ایرانی ,عناصر اصلی چهارگانه ,توده و فضا ,فرمها ,رنگها ,پاورپوینت بررسی ,دیدها و منظرها ,اجزاء باغ ایرانی ,عناصر تزئینی و روشنایی ,عناصر گیاهی ,نمونه باغهای ایرانی ,منابع ,کلیت باغ ایرانی،,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پارک موزه ادن یا باغ بهشت
پاورپوینت بررسی ویژگیها و اصول طراحی باغ ایرانی
پاورپوینت بررسی باغ های ایرانی
پاورپوینت بررسی تاثیر معماری باغهای ایرانی در فرشهای ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری باغ تخت شیراز
پاورپوینت بررسی نظری‌ بر باغ‌های‌ ایران‌ در گذرگاه‌ تاریخ‌
پاورپوینت بررسی باغ و کاخ تویلری
پاورپوینت بررسی عناصر معمار ی پایدار در باغشاه چهلستون بهشهر
پاورپوینت بررسی نقش معنوی آب درباغ ایرانی
باغ ارم شیراز
پاورپوینت بررسی گونه شناسی باغ ایرانی
پاورپوینت بررسی و شناخت معماری منظر هند باستان
پاورپوینت بررسی اقلیمی کوشک ها در باغهای شیراز
پاورپوینت بررسی باغ شاهزاده ماهان کرمان -بهمراه نقشه باغ و عمارت - کوشک و...
پاورپوینت بررسی عمارت و باغ مسعودیه تهران - دارای نقشه های باغ و...