پاورپوینت نظریات کاملیو سیته سیر اندیشه ها در شهرسازی ، هCamilo Sitte

تاریخ ایجاد 03/09/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 32 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت نظریات کاملیو سیته سیر اندیشه ها در شهرسازی 
 
بخشی از مطلب
از تحلیل ویژگیهای زیبایی و بصری میدانهای یک طیف از شهرهای اروپایی بویژه (و نه منحصرا) آنهایی که رشد ارگانیک داشتند، سیته یک سری از اصول هنری را بیان می کند. 1- محصوریت: برای سیته محصوریت نخستین احساس شهر نشینی بود و اصل مهمش این بود که میدانهای عمومی باید بسته و محصور باشند. طراحی تقاطعهای بین خیابانهای ختم شده به میدان و میدان یکی از مهمترین عناصر بود. در یک زمان بیشتراز یک خیابان نباید در طول میدان مشاهده شود. یک وسیله برای رسیدن به این موضوع طرح توربین بود. 
2- حجم مجسمه وار مستقل: سیته این عقیده که ساختمانها بعنوان حجمهای مجسمه وار مستقل باشند را رد کرد. برای سیته زیبایی اصلی ساختمان روشی بود که در آن نماهای ساختمانها فضاها را تعریف می کردند و از درون انها فضا نیز دیده می شد. در بیشتر میدانها مشاهده کنندگان می توانند به اندازه کافی دور بایستند که یک نما را بعنوان یک کل و ارتباط یا عدم ارتباط آن را با همسایگانش درک کنند. برای خلق احساس بهتر محصوریت سیته مطرح می کند که ساختمانها باید به یکدیگر متصل شوند. 
3- شکل: در مورد اینکه میادین باید در تناسب نسبت به ساختمان اصلی باشند، سیته انواع عرض و عمق را نشان داد. بسته به اینکه ساختمان اصلی دراز، کوتاه، بلند یا باریک باشد، عمق میدان به نیاز درک ساختمان اصلی خیلی خوب مرتبط شده بود. سیته همچینن طرحهای نامنظم و احساس وجد در تنوع ترکیبهای یافته شده در شهرهای رونسانس و قرون وسطی را مطلوب دانست. 
4- بناهای تاریخی: اصل کلی سیته این بود که مرکز میدان باید آزاد نگه داشته شود. او تمرکزی را پیشنهاد داد که ترجیحا بیرون از مرکز یا در طول لبه باشد. در خصوص مکانیابی  سیته قیاسی بین تعیین جایگاه آدم برفی توسط بچه ها و مکان یابی بناهای تاریخی ساخت. او معتقد بود آدمک برفی در جایی مستقر می شود که توده های نامنظم برف از مسیر عابران در امان مانده اند، درست در چنین محلهای بکر و دست نخورده ای از تردد در نواحی شهری است که آبنماها و یادمانها را می توان مستقر ساخت. درحالیکه چنین مکانیابی از چنین بناهای تاریخی یک منطق عملکردی مهم داشت او ذکر می کند که همچنین از لحاظ زیبایی خوشایند بود.
 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
کاملیو سیته ,سیر اندیشه ها در شهرسازی ,پاورپوینت نظریات ,از تحلیل ویژگیهای زیبایی ,بصری میدانهای ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت نظریات پاول زوکر ، سیر اندیشه ها در شهرسازی
New Urbanism سیر اندیشه ها در شهرسازی