بررسی و تحلیل سایت در خرم آباد ، پیشینه تاریخی و وضعیت اقلیمی خرم آباد

تاریخ ایجاد 17/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 19 برگ ورد   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 5717 kb  تعدادمشاهده  4


بررسی و تحلیل سایت در خرم آباد ، پیشینه تاریخی و وضعیت اقلیمی خرم آباد .
 
 
استان لرستان درغرب ایران ودربخش کوهستانی سلسله جبال زاگرس بااشغال 74/1 درصدیعنی یک پنجاه وهفتم ازسطح کل کشوربامساحتی بالغ بر 2/28803 کیلومترمربع درمقام سیزدهم ازنظرمساحت قراردارد.این استان ازجانب شمال به استان مرکزی وهمدان ، ازغرب به استان ایلام ، ازجنوب به استان خوزستان وازشرق به استان اصفهان محدوداست .  
استان دارای موقعیتی به شرح زیراست :طول جغرافیایی استان بین 46 درجه و51 دقیقه و50 درجه و3 دقیقه ازنصف النهارگرینویچ می باشد. بیشترین طول استان ازغرب به شرق است ومسافتی بالغ بر4/338 کیلومتروحداکثرعرض آن ازشمال به جنوب حدود 6 /201 کیلومتراست. جنوبی ترین قسمت آن درعرض 32 درجه 37 دقیقه وشمالی ترین قسمت آن دارای عرض 34 درجه و22 دقیقه است  .
این شهر تاریخ چند هزارساله دارد و یکی از شهرهای قدیمی ایران است که از آغاز پیداش فرد تا کنون قرن های مختلف و متعددی از جمله کاسی ها ، بابلی ها ، عیلامی ها ساسانیان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان و … را تجربه کوه  است . در پیرامون این شهر آُثار متعددی از ادوار فوق باقی مانده است وبا مساحتی حدود 6223 کیلومتر مربع مرکز استان می باشد و دارای طول شرقی 21 دقیقه و 48 درجه و عرض شمالی 29 دقیقه و 33 درجه می باشد 
خرم آباد در میان دره ای قیفی شکل و پر آب جای گرفته است و قلعه های تاریخی و قدیمی آن محل امنی و محکم برای حاکمان زمان در برابر مهاجمان و شورشیان بوده است.
خرم آباد شهری تجاری ، خدماتی ، نظامی که به عنوان مرکزاستان لرستان ، در کنار توسعه ناموزن ، موجبات جذب مهاجران شهری و روستایی را فراهم آورده است . شکل و ترکیب شهر خرم آباد بیشتر تابع عوامل جغرافیایی آن است . بطوریکه فشار جمعیت و خانه های شهری را تا کمرکش کوه پیش برده است
در عکس فوق نمایی از قسمت شمالی شهر که سایت مزبور در این ناحیه واقع شده است.مشاهده میشود که این ناحیه ظرف مدت چند سال گذشته بدلیل رشد شهر و مهاجرت رو ستائیان به شهر سریعا توسعه یافته است و هنوز نیز بدلیل مو قعیت خاص شهر که دیگر امکان توسعه در دامنه کوه را ندارد در حال توسعه و گسترش میباشد.
 و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی و تحلیل سایت در خرم آباد ، پیشینه تاریخی ,وضعیت اقلیمی خرم آباد . ,استان لرستان ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات اقلیم و تحلیل سایت با کاربری فرهنگی در کوهدشت لرستان