پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر هنینگ لارسن دانمارک در ویدابیک

تاریخ ایجاد 29/05/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر هنینگ لارسن دانمارک در ویدابیک 
 
بخشی از مطلب
-    موزه نهادی است فرهنگی که به صورتی دائمی در سرزمینی معین، با مشارکت مردم فعالیتهای تحقیقاتی، نگهداری، ارائه، احیاء مجموعه‌ای از اموال طبیعی و فرهنگی را عهده‌دار می‌شود که معرف یک پیرامون و شیوه‌های زندگی هستند، شیوه‌هائی که در این سرزمین جایگزین یکدیگر شده و به ارث رسیده‌اند.
-    موزه محلی است برای نگهداری، تا جائی که در حفظ و احیای میراث فرهنگی و طبیعی مردم یک ناحیه معین کمک می‌کند.
-    موزه یک مدرسه است، تا جائی که ملت موردنظر را به کارهای مطالعاتی و حفاظتی وابسته می‌کند، جائی که برای یادمانها و مسائل آینده خود تأکید دارد.
چنین آزمایشگاهی، چنین محلی برای نگهداری و چنین مدرسه‌ای از اصول و علوم مشترک الهام می‌گیرند. فرهنگی که اینها اعلام می‌کنند، درک گسترده‌ترین معنای آن است؛ چنین نهادهائی پایبند شناساندن هر چه بهتر مرتبه عالی و بیان عالی بعضی از اقشار مردم هستند که تظاهرات از آنها ساطع و ناشی می‌شوند. همانطور که داده‌ها و اطلاعات یک نمونه نسبت به نمونه دیگر تفاوت دارند، تنوع اکوموزه‌ها نیز نامحدود است؛ اکوموزه‌ها در خود فرو نمی‌روند و در خود محبوس نمی‌شوند، اکوموزه‌ها اطلاعات را می‌گیرند و پس می‌دهند.
بنابراین ملاحظه می‌شود که بحث درباره جدیدترین پدیده در امر موزئولوژی است، بحث بر سر موزه یا موزه‌های اقلیمی است، بحث درباره موزه‌هائی است که نشان می‌دهند انسان در ناحیه معین جغرافیائی (ماکرو یا میکرو) در روی زمین چگونه زندگی می‌کرده، چگونه زندگی می‌کند، و احتمالاً چگونه زندگی خواهد کرد. به نظر خودش چگونه این زمین را از نظر فیزیکی (مقابله جغرافیائی انسان با طبیعت) و شیمیائی (مقابله فرهنگی و تکنولوژیکی انسان با طبیعت) با زندگی خود، با نیازهای جسمی و روحی خود منطبق نموده و چگونه خود را با آن انطباق داده و چگونه از آن بهره‌برداری کرده و می‌کند و خواهد کرد. بنابراین مبحث موزه یک مبحث ملی و میهنی، حتی حزبی و گروهی و سیاسی نیست، بلکه موضوع انسان است و محیط زیست و زایش و پویش و بالندگی خرده فرهنگهاست که مجموع آن فرهنگ انسان و میراث فرهنگی او را به وجود می‌آورد. بحث زندگی طبیعی انسان بر روی ناحیه‌ای جغرافیائی است که دارای ویژگیهای مربوط به خود اوست.
موزه هنر هنینگ لارسن در ویدابیک یک ساختمان منحصربه فرد با خصوصیات معماری مدرن می باشد که به واسطه انعکاس ساختمان بر روی دریاچه برجسته شده است. این ساختمان مجسمه وار از ویژگی های شهر کوچک ویدابیک تأثیر پذیرفته تا ویژگی های خود را به مردم این شهر بازگرداند و کالبدی برای نشان دادن حُسن نیت به مردم شهر و بازدیدکنندگان خود باشد. طراحی موزه نقطه برجسته ای در ضلع غرب این پارک به شمار می رود که عموم را به خانه ای شناور موزه هنر معاصر منتهی می کند.
 منبع الهام طراحی موزه به چایخانه ژاپنی اشاره دارد. شناور بودن و سادگی از ویژگی های یک چایخانه ژاپنی می باشد که در این پروژه با سبک معماری مدرن عجین شده است. حایشه دور ساختمان یک تراس شناور می باشد که هر حرکت درون آب را درون سقف تراس منعکس می کند. طراحی داخلی موزه از پوسته های شفاف و یک پنجره سقفی شفاف بهره برده است تا نور روز به تمام فضاهای موزه منتقلا شود.
 طراحی کافه در ضلع جنوب شرقی موزه بسیار هوشمندانه رو به دریاچه تعبیه شده است. نمای موزیکال و متقاطع موزه با تاثیرپذیری از چشم انداز اطراف طراحی شده و یک حرکت دیاگنال (اریب شکل) را به چهره ساده ساختمان بخشیده است. البته بخشی از هندسه نمای موزه به واسطه حرف V در لغت Videbæk (ویدابیک) می باشد. 
و.....
 

 
کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , موزه هنر معاصر ,هنینگ لارسن دانمارک در ویدابیک ,پاورپوینت بررسی ,نمونه موردی موزه هنر ,نمونه مشابه موزه هنر ,موزه هنر خارجی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه آقاخان تورنتو به همراه چهارباغ اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری موزه و مرکز دانش علوم اسلامی شهر حلبان عمان
پاورپوینت بررسی معماری موزه کاوش گاه Exploratorium در تیانجین چین اثر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی تاریخی Owsley Brown IIدر شهر لوییویل،کنتاکی
پاورپوینت بررسی معماری موزه M9 در ایتالیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه طرح و برنامه چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طرح توسعه موزه ملی سوئیس
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه باستان شناسی در ویتوریا اثر فرانسیسکو مانگادو
پاورپوینت بررسی طرح معماری مرکز هنری و فرهنگی استریت در فوژو چین
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه دریایی اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه شیکاتسو اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه ناریوا اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگلی گورستان اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه ادبیات هیمجی اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه کودکان درهیوگو اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر نائو شیما اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه آمون کارتر اثر فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی ژان ماری تجیبائو فرانسه، مرکز فرهنگی هم ساز با محیط
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگ آفریقایی آمریکایی آگوست ویلسون اثر Perkins + Will