پاورپوینت بررسی معماری موزه و مرکز دانش علوم اسلامی شهر حلبان عمان

تاریخ ایجاد 29/05/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  

پاورپوینت بررسی معماری موزه و مرکز دانش علوم اسلامی شهر حلبان عمان 
 
بخشی از مطلب
-    موزه ابزاری است که برای ساختن، برپا کردن و بهره‌برداری از آن دو قطب عمده شرکت دارد، قطب اول مرکز اقتدار و حکومت است که به کمک کارشناسان خود، امکانات خود و منابعی که فراهم می‌آورد، نقش خود را در شکل‌گیری آن ایفاء می‌کند. قطب دوم جامعه‌ای است که براساس عروج افکار باطنی خود، دانشهای خود و توانائیهایی که اعضای آن بصورت پیوندهای ارگانیک و مکانیک با یکدیگر دارند، در برپائی این موزه و اداره و بهره‌برداری از آن مشارکت فعال می‌نمایند. بنابراین، این دو قطب نیاز به برپائی چنین موزه‌ای را احساس و با یاری یکدیگر آن را طراحی، اجرا، اداره و از آن بهره‌برداری می‌کنند.
-    موزه آئینه‌ایست که قومی، ملتی، امتی، جامعه‌ای (خرد یا کلان) در آن می‌نگرد تا خود را در آن بازشناسد؛ جائی است که این مردم بیان سرزمینی را که به آن وابسته هستند، در آن می‌جویند، مردمانی که به این قلمرو پیوند خورده‌اند و تداوم نسلهای سلف خویشند. موزه آئینه‌ای است که این مردم آن را در مقابل میهمانان خود گسترده‌اند تا اولویت اعمال، رفتار و صمیمیتهای خود را بهتر به آنها نشان دهند و بهتر بفهمانند. 
-    موزه بیانی از انسان و طبیعت است، طبیعتی که انسان در درون آن، در درون محیط طبیعی‌اش تفسیر و تبیین می‌گردد. طبیعت در آن به حالت وحش خود ولی به صورتی نمایش داده می‌شود که جامعه سنتی و جامعه صنعتی به نظر خود آن را مطابق با خواسته‌های خود درآورده و با خود منطبق نموده است.
-    موزه بیانی از زمان است، و آن وقتی است که تفسیرها و توصیفها در این سوی زمان اوج می‌گیرند؛ موزه جائی را نشان می‌دهد که انسان در آن ظاهر شده، مرحله به مرحله و طبقه به طبقه، در طول زمانهای ماقبل تاریخ و تاریخی در آن زیسته، از آن گذر کرده و به زمانی می‌رسد که در آن زندگی می‌کند. موزه با گشودن دریچه‌ای به زمانهای فردا، خود را به تصمیم‌گیرنده تحمیل می‌کند، ولی در این صورت، یک نقش اطلاع‌رسانی و تحلیل انتقادی را ایفا می‌نماید.
موزه تعبیر و تفسیری از فضا است. فضاهای ممتاز و برتر، یا متوقف، یا در راه.
طراحی موزه و مرکز دانش علوم اسلامی، نمایانگر عصر طلایی دوران اسلام بوده، و جهت ارتباط بین دانشکده علوم و تکنولوژی آلمانی با فرهنگ و هنر اسلامی در شهر حلبان عمان ساخته شده است. این ساختمان به واسطه ایجاد تعالی بین بین هنر، علم، طبیعت و هندسه طراحی شده و نمادی از بی نهایت و الوهیت می باشد. روش های نوآورانه متعددی برای ارائه موفقیت آمیز بودن طرح پروژه مورد استفاده قرار گرفته است. 
طراحی موزه
ساختمان مرکز دانش علوم اسلامی از دو بخش تشکیل شده است: یک پوسته بتنی با هندسه اسلیمی که ساختمان را در بر گرفته است. الگوی هندسی انتخاب شده برای پوسته بیرونی با الهام از دانشکده قرویین انتخاب شده که یکی از نمادهای آموزشی اسلامی در کشورهای مسلمان به شمار می رود. پهنای الگوی هندسی نمای ساختمان با توجه به جهت حرکت خورشید متغییر بوده و دارای ضخامت متفاوتی از هر سمت می باشد. اضافه شدن ویژگی کنترل نور و دما به واسطه سازه و الگوی بصری ساختمان، از عوامل مهم اقدامات معمارن پروژه محسوب می شود.
طراحی موزه
نحوه قرارگیری ساختمان اصلی بر طبق موقعیت تابش خورشید و جهت باد غالب تعبیه شده است. ورودی اصلی ساختمان توسط یک برش عمدی از پوسته هندسی برجسته شده است. طبقه همکف ساختمان یک نمایشگاه با متراژ 1200 متر مربع را در باکس مکعب داخلی فراهم کرده است. این فضا به عنوان یک محدوده موقت برای بازدید از نمایشگاه طراحی شده که در ادامه کاربری هایی همچون: کتابخانه میراث پژوهشی، کافی شاپ و گالری به آن اضافه شده است. بخشی از فضای نمایشگاه به کشتی تک دکله چوبی اختصاص یافت تا ادای احترامی به تاریخ دریانوردی کشور عمان باشد. 
طراحی موزه
در مرکز ساختمان دو راه پله بی پایان طراحی شده که مفهوم سفری معمارانه به نمایشگاه آثار هنری و تاریخی سراسر دنیا از جمله یک ساعت خورشیدی (Sundial) فعال که در بخشی از محدوده نورگیر ساختمان قرار گرفته است. گالری نمایشگاه مملو از طیف وسیعی از مصنوعات تاریخی بین المللی است که شامل ابزار علمی و هنری کلاسیک یونان در قرون اخیر، روم، دوره اسلامی و عصر حاضر  را به نمایش می گذارد. 
طراحی موزه
گالری مجمومه به سه بخش تقسیم شده است: بخش اول شامل طبف متنوعی از ابزارهای تاریخی ریاضی دان ها، زمین شناسی، ناوبری، نجوم، ابزار بصری و ابزار مکانیکی است. بخش دوم شامل کتابخانه علوم و تاریخ است. بخش نهایی به برنامه های آموزشی اختصاص یافته، جایی که بیشتر برای دانشجویان دانشگاه آلمانی GUtech شهر حلبان عمان اختصاص یافته است.و....

کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,موزه و مرکز ,دانش علوم اسلامی , شهر حلبان عمان ,پاورپوینت بررسی ,موزه ,نمونه موردی موزه ,نمونه مشابه موزه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه آقاخان تورنتو به همراه چهارباغ اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر هنینگ لارسن دانمارک در ویدابیک
پاورپوینت بررسی معماری موزه کاوش گاه Exploratorium در تیانجین چین اثر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی تاریخی Owsley Brown IIدر شهر لوییویل،کنتاکی
پاورپوینت بررسی معماری موزه M9 در ایتالیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه طرح و برنامه چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طرح توسعه موزه ملی سوئیس
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل موزه هنر های معاصر سوییس
دانلود بررسی فایل پاورپوینت باغ موزه گیاهشناسی(گل و گیاه)
دانلود بررسی پاورپوینت ضوابط و استاندارد های طراحی و معماری
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی و معرفی موزه مرسدس بنز آلمان
دانلود بررسی پاورپوینت خانه اپرای سیدنی
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه باستان شناسی در ویتوریا اثر فرانسیسکو مانگادو
پاورپوینت بررسی طرح معماری مرکز هنری و فرهنگی استریت در فوژو چین
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه دریایی اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه شیکاتسو اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه ناریوا اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگلی گورستان اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی معماری موزه ادبیات هیمجی اثر تادائو آندو